20 september 2010

Stolt idag

Min första sjal i spetsmönster är äntligen färdig!



Arbetet har skett under djup koncentration. Ändå har jag svurit över saknade maskor och urusla stickor, men också jublat över att mönstret som växt fram faktiskt sett ut som på beskrivningen. 
Jag är fullständigt nere i stickträsket nu.
Det här mönstret heter Swallowtail Lace Shawl och finns på Ravelry. Jag har använt ett garn av baby alpacka och silke. Tänkte påbörja en ny, liknande sjal inom kort, då i någon fin färg som mossgrönt eller vinrött och kanske i ett lite tjockare garn.

3 kommentarer:

  1. okej. jag DÖR på sjalen. snyggaste någonsin. du är min mästare i stickning, utan tvekan, oh du store kreatör.
    puss puss från Am.

    SvaraRadera
  2. Så vacker sjal! Tröttnar du på att ha den på dina axlar så kan jag ställa upp :)

    SvaraRadera
  3. men linda?!! hur bra har du blivit på det här egentligen? mästare!!

    SvaraRadera