31 augusti 2010

Presenter

När min kille kom hem från Finland häromdagen hade han med sig en present till mig. Två enorma garnnystan! Och inte vilka nystan som helst, de här är nämligen indränkta i aloe vera och E-vitamin. För att göra garnet mjukare, för att undvika fotsvett om man stickar sockar av garnet? Jag vet inte, men det var en fin present i alla fall.
Jag ville ju inte vara sämre jag, utan plockade fram ett par Lovikkavantar jag stickat till min kära. Han blev väldigt rörd.
Sött va?

3 kommentarer:

  1. Vilka fina färger! Vi måste ha en stickkväll snart. Jag hittade en liten garnaffär i Rom där jag fyndade italienskt merinogarn, behöver lite tips på vad jag ska sticka.

    SvaraRadera
  2. Ååå, merinogarn från Rom! Jag hittade ett möss-mönster som jag blev sugen på. Den är stickad i ett garn med 80% merino:
    http://www.ravelry.com/patterns/library/lina
    Kanske något vi ska ge oss på ihop? Efter filten som jag lääängtar efter att göra klar.

    SvaraRadera
  3. Ja! Jag vill också sticka på filten. Har varit lite sjuk i veckan jag med men nästa vecka kanske? Kram

    SvaraRadera