18 november 2010

Varm om ena foten

En socka klar, en socka kvar. Jag är väldigt sugen på att lära mig magic loop-metoden när man stickar två sockor samtidigt på en rundsticka. Det är ju så tråkigt att göra samma sak två gånger.
Dessa sköna gröna ullsockor är stickade i ett mönster från Garnstudio. Garnet kommer från Ullcentrum och inhandlades på syfestivalen på Stockholmsmässan för några helger sedan. Då köpte jag även flera härvor z-tvinnat garn eftersom jag precis lärt mig tvåändssticka. Så nästa projekt (när socka nr två är klar) blir att tvåändssticka ett par vantar. Någon som har förslag på bra mönster?


4 kommentarer:

  1. Vilken härlig strumpa och färgen!! Den ser ut att ha varit rolig att sticka!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  2. Hur GÖR du?! Jag är förvisso en sticknolla, och man kanske inte ska lyssna på beröm från såna, men jag tycker att det här är en COOL strumpa!

    SvaraRadera
  3. Härliga strumpor! I boken "Vantar, mössor, sockor o sjalar" av Anita Gunnars finns det några mönster på tvåändstickat.

    SvaraRadera
  4. Visst är det trist att behöva göra en till! Magic loop är enkelt,säkert superenkelt att lära sig sticka två sockor samtidigt. Det ska jag se till att göra till nästa gång jag ger mig på en sockstickning.

    SvaraRadera