8 juni 2011

Ett halvår och några alster senare

Det blev ett rejält uppehåll. Både i bloggandet och stickandet.
Det kom några grejer emellan, bland annat en graviditet. Det senaste halvåret har jag varit överlycklig, men fullständigt slut. Istället för att sticka under lediga stunder har jag mest spytt och powernappat. Fast helt avhållsam har jag inte varit, jag har bland annat lärt mig tvåändssticka, vilket resulterat i en halv vante! Dessutom har jag påbörjat, och färdigställt, denna lilla sötnos:


Det grå, suddiga i övre högra hörnet är katten som flyr ur bilden. Jag försökte få henne att ligga fint på lammfällen, men hon vägrade. Vet inte om hon tycker att den är stickig eller om det helt enkelt inte passar en katt att ligga på ett annat djur, även om det är ett stickat sådant. Hoppas att bebisen gillar fällen bättre!


Mönstret till lammfällen kommer från boken "Sticka till bebisen". Huvud och klövar är slätstickade i Drops Eskimo och själva kroppen rätstickad med en tråd Drops Eskimo och en tråd Drops Puddle.

2 kommentarer:

  1. Så skön den verkar!
    /Bosse

    SvaraRadera
  2. Men gud så söt den måste jag länka till, jättegulligt.


    www.stickorgarn.com

    SvaraRadera